Sistem Nasıl İşliyor?

Çalışan Destek Programı, hem kurumlara yönelik hem de çalışanlara yönelik geniş kapsamlı bir programdır. Kurumlara çözüm ortaklığı sunduğu gibi, çalışanlara bireysel konularda destek verir. Günün 24 saati hizmet veren Çalışan Destek Programı, her bir çalışanla birebir ilgilenerek, ihtiyaç duyulan konularda destek ve yardım sağlar.

Çalışanlar bu servisi nasıl kullanabilir?
Çalışanlar, kuruma özel tahsis edilen hizmet numarasını arayarak hizmetlerden yararlanmaya başlar.

Çalışanlar hizmet numarasını aradığında süreç nasıl işler?
Çalışanlar, ilgili hattı aradığında, konusunda deneyimli müşteri temsilcileri tarafından karşılanır ve destek istenen konuyla ya da talep edilen hizmetle ilgili uzmana aktarılır.

Danışmanlık hizmeti kimlerden ve hangi zaman aralıklarında alınabilir?
Uzman klinik psikolog ve doktorlarla, süre ve adet kısıtlaması olmaksızın 7 gün 24 saat içinde istenildiği zaman görüşülebilir. Mali müşavir ve avukatlardan ise, Pazar günleri hariç haftanın altı günü 08:00-20:00 saatleri arasında bilgi alınabilir.

Çalışanlar hangi konularda destek alabilir?
Kaygı, depresyon, stres, iş ve özel yaşamda karşılaşılan ilişki sorunları, çocuklarla ilgili konular ve uyku bozuklukları gibi durumlarda psikolojik destek alabilirler. Aynı zamanda tıbbi, mali ve hukuki konularda da akla takılanları uzmanlara sorabilir, Concierge ve organizasyon gibi hayatı kolaylaştıran hizmetlerden yararlanabilirler.

Çalışanlar LEAP’e hangi soruları sorabilir?
Çalışanlar iş hayatındaki stresin üstesinden gelmekte zorlanıyorsa, örneğin sigarayı bırakmak istiyor ama bir türlü başaramıyorsa, ergenlik dönemindeki çocuğunun düşen başarısını yükseltmek ve onunla daha kolay iletişim kurmak istiyorsa LEAP’i arayabilir. Ayrıca emzirme döneminde hangi ilaçları kullanabileceğini anlamamışsa, çalışan yakını emekli aylığını hesaplarken aklına bir konu takılıyorsa, en ucuz uçak biletini nereden alacağını bilmiyorsa yine LEAP’e sorabilir. Büyük sorunlarda olduğu gibi günlük konularda da bir uzmana danışmak, sorunların gidişatını tamamen değiştirebilir. Bu gibi durumlarda çalışanlar, güven duyarak LEAP uzmanları ile görüşebilirler.

Uzmanlarla yüz yüze görüşme imkanı mı?
Sorunlar öncelikle uzman psikolog tarafından telefonda değerlendirilir. Gerekli görüldüğü takdirde uzman klinik psikolog ile yüz yüze görüşme planlaması yapılır. Çalışan, kuruma özel sunulan ücretsiz yüz yüze görüşme seansı kadar bu hizmetten yararlanabilir.

Hizmetlerden çalışanların ailesi de faydalanabilir mi?
Çalışanların aynı evi paylaştığı birinci dereceden aile üyeleri hizmetlerin hepsinden ücretsiz faydalanabilir. Kurum çalışanları, kendilerine tahsis edilen ücretsiz yüz yüze görüşme adedini de aile bireyleriyle paylaşabilir.

Çalışanların ne kadar ücret ödemesi gerekir?
LEAP Çalışan Destek Programı kurumların anlaşmalı kuruluşu olarak hizmet verir. Bu hizmet, hem çalışanlar hem de aynı evde yaşayan aile bireyleri için tamamen ücretsizdir.

Çalışanların yöneticisinden veya İnsan Kaynakları Birimi’nden izin mi alması gerekir?
LEAP Çalışan Destek Programı’ndan hizmet almak için yöneticiden, İnsan Kaynakları Birimi’nden veya herhangi bir bireyden izin almak gerekmez.

Çalışanlar yapacakları görüşmelerin gizli tutulacağına güvenebilir mi?
LEAP Çalışan Destek Programı ekibi, etik ilkeler doğrultusunda hareket eder. Çalışanların kişisel bilgileri, üçüncü bir kişiyle veya çalıştığı kurumla asla paylaşılmaz.