Çalışan Destek Hizmeti Nedir?

Çalışan Destek Hizmeti Nedir?
Dünyadaki Kullanım Oranları
Çalışan Destek Hizmetinin Faydaları
Leap Çalışan Destek Hizmetinin Farkı
Sistem Nasıl İşliyor?


Çalışan Destek Hizmeti Nedir?

Çalışan Destek Hizmeti; dünyada yaygın olarak kullanılan, çalışanların yaşam kalitesini ve verimliliğini artırmayı hedefleyen geniş kapsamlı bir destek hizmetidir. Çalışanların hem iş hem günlük hayattaki performansını etkileyen, baş etmekte zorlandıkları sorunların çözüm sürecine alanında yetkin uzmanlar aracılığıyla katkıda bulunur.
Çalışan Destek Hizmeti; sorunlar büyümeden çalışanları bir uzmanla kolayca bir araya getirerek ailevi, kişisel ve psikolojik sorunları ve etkilerini büyük oranda azaltır.

Dünyada Kullanım Oranları:

  • ABD’de “Fortune 500” listesinde yer alan şirketlerin %90’ı,
    •  500 ve üzeri çalışanı olan şirketlerin %89’u,
    •  5 bin ve üzerinde çalışan istihdam eden şirketlerin %95’i Çalışan Destek Hizmetinden yararlanmaktadır.

Çalışan Destek Hizmetinin Faydaları:

60 bin Çalışan Destek Hizmeti kullanıcısı üzerinde yapılan araştırmada, çalışan sağlığı ve verimliliği açısından önemli kazanımlar sağlandığı görülmüştür. Çalışan Destek Hizmeti kullanımı sonrasında;

  •  Ruhsal sorunların olumsuz etkisinde %73 oranında azalma,
  •  Fiziksel sorunların olumsuz etkisinde %66 oranında azalma,
  •  İş ve sosyal ilişkilerde zorlanmada %74 oranında azalma,
  •  Genel sağlık sorunlarında %31 azalma olduğu belirlenmiştir.

Leap Çalışan Destek Hizmeti

LEAP’i diğer destek hizmetlerinden ayıran en önemli özelliği, uzmanlık alanlarında üst düzey yetkinliğe sahip kadrosudur. LEAP, ortaklık kurduğu her kuruma ve çalışanlarına özel, kurum kültürünün doğal bir parçası olmayı hedefleyen yaklaşımı ile çözümler sunar ve bu sayede kurum ve çalışanları için en yüksek kazanımı hedefler.

LEAP Çalışan Destek Hizmeti Kurumunuza Neler Kazandırır?

  • Çalışan verimliliğini ve memnuniyetini artırır.
  • Çalışan bağlılığının artmasına katkıda bulunur.
  • Kişisel ve ailevi sorunların yol açtığı devamsızlık, işe odaklanamama, hata yapma ve iş kazaları oranını azaltarak iş gücü kaybından kaynaklanan maliyetleri düşürür.
  • Çalışanların sağlık giderlerini azaltır.
  • Çalışanlarla ilgili problemlerin erken teşhisini mümkün kılarak sorunların fark edilmeksizin büyümesine engel olur.
  • Şirket tarafında fark yaratan bu hizmet, daralan kaliteli iş gücü pazarında çalışanı tutma ve işe alımlarda insan kaynakları birimine avantaj sağlar.
  • İnsan kaynakları biriminin yükünü azaltır, destek ve kaynak sağlar.

LEAP Çalışan ve Aile Destek Hizmeti, işverenler ve çalışanların ihtiyaçlarına anında cevap verebilmek için geliştirilmiştir. Alanında yetkin uzman klinik psikolog, doktor, uyku sağlığı ve beslenme uzmanları, ergonomi ve eğitim danışmanları ile mali ve hukuki danışmanlardan oluşan tecrübeli kadrosuyla kişiye özel ve çözüm odaklı stratejiler oluşturur. Gizlilik, LEAP başarısının önemli bir belirleyicisidir; çalışan ve işveren mahremiyetinin korunmasına etik ilkeler doğrultusunda her açıdan özen gösterilir.

Sistem Nasıl İşliyor?

Çalışanlar bu servisi kullanmaya nasıl başlayabilirler?
Şirketinize özel bir hizmet numarası oluşturulacaktır. Çalışanlar bu numarayı 7 gün 24 saat arayarak hizmetlerden faydalanabilirler.

Çalışanlar bu hizmeti aradığında süreç nasıl işliyor?
Çalışanlar hizmeti aradıklarında kendilerini ilk olarak alanında deneyimli müşteri temsilcileri karşılar ve destek alınmak istenen konuyla veya talep ettikleri hizmetle ilgili bir uzmana aktarırlar.

Çalışanlar danışmanlık hizmetini kimlerden, hangi zaman aralıklarında alabiliyorlar?
Uzman klinik psikologlar, doktorlar, uyku sağlığı ve beslenme uzmanları, ergonomi ve eğitim danışmanları ile süre ve adet kısıtlaması olmaksızın 7 gün 24 saat boyunca görüşebilirler. Mali müşavir ve avukatlara ise pazar günleri hariç haftanın altı günü 08:00-20:00 saatleri arasında ulaşılabilirler.

Çalışanlar uzmanlarla yüz yüze görüşebilirler mi?
Çalışanların uzmanlarla yüz yüze görüşebilmesi için öncelikle sorunları uzman tarafından telefonda değerlendirilir. Gerekli görüldüğü takdirde uzman klinik psikologlar ile yüz yüze görüşme gerçekleştirebilirler. Çalışanlara çalıştıkları şirket tarafından belirli sayıda yüz yüze görüşme imkânı sağlanmıştır.

Hizmetlerden çalışanın ailesi de faydalanabilir mi?
Çalışanın aynı evi paylaştığı birinci dereceden aile üyeleri hizmetlerin hepsinden faydalanabilir. Şirketin çalışanlar için belirlediği yüz yüze görüşme adedini de aile bireyleriyle paylaşabilirler.

Hizmetlerden çalışanın ailesi de faydalanabilir mi?
Çalışanın aynı evi paylaştığı birinci dereceden aile üyeleri hizmetlerin hepsinden faydalanabilir. Şirketin çalışanlar için belirlediği yüz yüze görüşme adedini de aile bireyleriyle paylaşabilirler.

Çalışanlar yapacakları görüşmelerin gizli tutulacağına güvenebilirler mi?
LEAP, etik ilkeler doğrultusunda hareket eder. Çalışanların kişisel bilgileri üçüncü bir kişiyle veya çalıştığı kurumla asla paylaşılmaz.